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Heavy Armored Cars (6-Wheels)

BA-3

En 1934, une version améliorée de la BA-I fut réalisée par l'usine Izhorskij, la BA-3. La caisse subit peu de modifications, sinon que la section arrière fut étendue de 50 cm, le compartiment-moteur fut doté de fenêtre d'échappement d'air et que le train arrière pouvait être équipé maintenant de chaînes pour les manoeuvres tout terrain. La principale innovation fut l'adoption de la tourelle du char léger T-26 armée d'un canon de 45 mm 20K modèle 1932/38 (60 coups), d'une mitrailleuse DT et d'un blindage de 8 mm. Les munitions étaient stockées dans la tourelle (40) et dans la caisse (20). Pour améliorer la mobilité en tout terrain, des chenilles pouvaient être montées sur les roues arrières. Chaque chenille pesait 71 kg et était composé de 25 patins de 80x35 mm. L'installation des chenilles durait 10-15 mm.

In 1934, an improved version of the BA-I was realized by the factory Izhorskij, the BA-3. The hull undergoes few modifications, otherwise that the rear section was lenghtened of 50 cm, the engine compartment was endowed with air-exhaust window and that the rear running gear could be equipped now of chains for cross-country maneuvers. The principal innovation was the adoption of the turret of the light tank T-26 armed of a gun of 45 mm 20K model 1932/38 (60 round), a machine gun DT and an armor of 8 mm. The ammo were stocked in the turret (40) and in the hull (20). To improve the cross-country mobility, tracks could have installed on the rear wheels. Every track weighed 71 kg and was composed from 25 80x35 mm links. The installation of the tracks lasted 10-15 mm.

 

BA-3

 

45 mm 20K (1932) - Penetration Board (mm)
Ammo
Weight(kg)
Velocity
Angle (°)
100 m
500 m
1000 m
1500 m
2000 m
BR-240 SP
2.45
759 m/s
30
43
31
20
14
4
BR-240 P
1.48
970 m/s
30
52
37
24
16
4

 

En juin 1934, une BA-3 avec une caisse non blindée fut testée aux terrains d'essais du NIIBT à Kubinka. Durant les tests, ce véhicule de 5.82 tonnes atteignit les 70 km/h sur route et 35 km/h en tout terrain. Le moteur surchauffa durant ces tests et il fut recommandé d'améliorer le système de refroidissement et également de renforcer la suspension avant. La BA-3 fut finalement acceptée pour le service et la production fut organisée aux usines Izhorskij et Vyksunskij qui produiront 180 exemplaires durant 1934-1935.

In June 1934, a BA-3 with a non armored hull was tested to the proving grounds of the NIIBT to Kubinka. During the tests, this vehicle of 5.82 tons reached the 70 km/h on road and 35 km/h in cross-country. The engine overheated during these tests and it was recommended to improve the cooling system and equally to reinforce the front suspension. The BA-3 finally was accepted for the service and the production was organized to the factories Izhorskij and Vyksunskij that will produce 180 copies during 1934-1935.

 

Type: Heavy Armored Car
Crew: 4 (Commander, gunner, front gunner, driver)
Number built: ?

Length: 4.90 m | Width: 2.07 m | Height: 2.36 m | Weight: 5820 kg
Armament
Main: 45 mm 20-K Gun | Ammo: 60 rounds | Secondary: 2 x 7.62 mm DT | Ammo: ? rounds
Armor
Maximum: 15 mm | Minimum: 6 mm
Automotive & Suspension
Engine: GAZ A , 4 cylinder (petrol) | Horsepower: 40 hp | Power/weight ratio: 7.84 hp/t
Suspension: leaf spring, 6x4
Performances

Maximum Speed : 63 km/h | Range: 260 km

 

Drawings

 

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Armored Cars

 

Sources:


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