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M3 Lee/Grant Medium Tank

Models: M3

Le Modèle M3 fut le principal modèle de la série et le seul à être produit en masse (presque 5000). Il était doté d' une superstructure rivetée.

The Model M3 was the principal model of the series and the only one to be product in mass (almost 5000). It was equipped with a riveted superstructure.

 

M3 Medium Tank

 

Les modèles d' origine possédaient des portes latérales qui seront soit soudées ou complètement supprimées au profit d' une trappe de plancher. Les M3s étaient équipés d' un moteur Continental R975 EC2 essence, de 9 cylindres développant au maximum 400 CV à 2400 tours/minute. La plaque arrière de la caisse disposait d' une double-trappe sur charnières flanquée de deux filtres à air. Le M3 fut baptisé General Lee I par les Britanniques.

The models of origin had side doors which will be welded or completely removed to the profit of a floor trap door. M3s were been driven by a Continental R975 EC2 gasoline engine, of 9 cylinders developing to the maximum 400 hp to 2400 revolutions per minute. The back plate of the hull had a double-trap door on hinges flanked of two air filters. M3 was baptized General Lee I by the British.

 

Data

 

Drawings

 

M3 Lee 1/35

 

Models: M3A1

Le Modèle M3A1 fut le seul modèle à être doté de la superstructure coulée en forme de carapace de tortue (turtleback).

Model M3A1 was the only model with being equipped with the cast superstructure in the shape of turtleback.

 

M3A1 Medium Tank

 

Les modèles d' origine possédaient des portes latérales qui seront soit soudées ou complètement supprimées au profit d' une trappe de plancher. Les M3A1s étaient équipés d' un moteur Continental R975 EC2 essence, de 9 cylindres développant au maximum 400 CV à 2400 tours/minute. La plaque arrière de la caisse disposait d' une double-trappe sur charnières flanquée de deux filtres à air. Notons que 32 exemplaires furent équipés du moteur diesel Guiberson T-1400-2 et designés M3A1(diesel). Les Britanniques baptisèrent le M3A1, General Lee II.

The models of origin had side doors which will be welded or completely removed to the profit of a floor trap door. M3A1s were been driven by a Continental R975 EC2 gasoline engine, of 9 cylinders developing to the maximum 400 hp to 2400 rpm. The back plate of the hull had a double-trap door on hinges flanked of two air filters. Let us note that 32 specimens were equipped with the diesel engine Guiberson T-1400-2 and were named M3A1(diesel). The British baptized the M3A1, General Lee II.

 

Data

 

Drawings

 

Models: M3A2

Le Modèle M3A2 fut le premier modèle à être doté de la superstructure soudée. Les modèles d' origine possédaient des portes latérales qui seront soit soudées ou complètement supprimées au profit d' une trappe de plancher.

Model M3A2 was the first model with being equipped with the welded superstructure. The models of origin had side doors which will be is welded or completely removed to the profit of a floor hatch.

 

M3A2 Medium Tank
src: M3 Lee/Grant in Action, Squadron signal Publications
Armor n°33

 

Les M3A2s étaient équipés d' un moteur Continental R975 EC2 essence, de 9 cylindres développant au maximum 400 CV à 2400 tours/minute. La plaque arrière de la caisse disposait d' une double-trappe sur charnières flanquée de deux filtres à air. Les Britanniques baptisèrent le M3A2, General Lee III.

M3A2s were been driven by a Continental R975 EC2 gasoline engine, of 9 cylinders developing to the maximum 400 hp to 2400 trpm. The back plate of the hull had a double-trap door on hinges flanked of two air filters. The British baptized the M3A2, General Lee III.

 

Data

 

Drawings

 

 

Models: M3A3

Le Modèle M3A3 fut le second modèle à être doté de la superstructure soudée. Les modèles d' origine possédaient des portes latérales qui seront soit soudées ou complètement supprimées au profit d' une trappe de plancher.

Model M3A3 was the second model with being equipped with the welded superstructure. The models of origin had side doors which will be welded or completely removed to the profit of a floor hatch.

 

M3A3 Medium Tank

 

Les M3A3s étaient équipés d' un moteur GM 6046 diesel, de 12 cylindres développant au maximum 410 CV à 2900 tours/minute ou le moteur Continental R975 EC2 essence, de 9 cylindres développant au maximum 400 CV à 2400 tours/minute. La plaque arrière de la superstructure était prolongée par le bas et surplombait un vaste déflecteur d' échappement. La trappe de la plaque arrière de la caisse fut supprimée. Les Britanniques baptisèrent le M3A3 équipe du moteur Continental, General Lee IV et le M4A3 équipé du moteur GM diesel General Lee V.

M3A3s were equipped with a GM 6046 diesel engine, 12 cylinders developing to the maximum 410 hp to 2900 rpm or the Continental R975 EC2 gasoline engine, 9 cylinders developing to the maximum 400 hp to 2400 rpm. The back plate of the superstructure was prolonged to bottom and overhung a vast exhaust deflector. The trap door of the back plate of the hull was removed. The British baptized the M3A3sequiped with Continental engine, General Lee IV and the M4A3s equipped with diesel engine GM General Lee V.

 

Data

 

Drawings

 

 

Models: M3A4

Le modèle M3A4, conservait la superstructure rivetée. Les modèles d' origine possédaient des portes latérales qui seront soit soudées ou complètement supprimées au profit d' une trappe de plancher.

Model M3A4, preserved the riveted superstructure. The models of origin had side doors which will be welded or completely removed with the profit of a floor trap hatch

 

M3A4 Medium Tank

 

Les M3A4s étaient équipés d' un moteur Chrysler A57 Multibank (plusieurs moteurs) essence, de 30 cylindres développant au maximum 425 CV à 2850 tours/minute. Les Britanniques baptisèrent le M3A4 General Lee VI.

M3A4s were been driven by a Chrysler A57 Multibank (several engines) gasoline engine, 30 cylinders developing to the maximum 425 hp to 2850 rpm. The British baptized the M3A4 General Lee VI.

 

Data

 

Drawings

 

Models: M3A5

Le modèle M3A5, fut le dernier modèle de la série et conservait la superstructure rivetée. Les modèles d' origine possédaient des portes latérales qui seront soit soudées ou complètement supprimées au profit d' une trappe de plancher.

Model M3A5, was the last model of the series and preserved the riveted superstructure. The models of origin had side doors which will be welded or completely removed to the profit of a floor hatch.

 

M3A5 Medium Tank

 

Les M3A5s étaient équipés d' un moteur GM 6046 diesel, de 12 cylindres développant au maximum 410 CV à 2900 tours/minute. La plaque arrière de la superstructure était prolongée par le bas et surplombait un vaste déflecteur d' échappement. La trappe de la plaque arrière de la caisse fut supprimée. Les Britanniques baptisèrent le M3A5 General Grant II.

M3A5s were been driven by a GM 6046 diesel engine, of 12 cylinders developing to the maximum 410 hp to 2900 rpm. The back plate of the superstructure was prolonged to bottom and overhung a vast exhaust deflector. The hatch of the back plate of the hull was removed. The British baptized the M3A5 General Grant II.

 

Data

 

Drawings

 

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Medium Tanks

 

Sources:


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